Biljett Nu säljer biljetter i första och i andra hand. Vid försäljning av andrahandsbiljetter är Biljett Nu inte primär biljettleverantör. Priserna kan då vara högre eller lägre än ursprungliga biljettpriser. Information om detta finns på varje evenemangs sida där biljetter säljs.
På den här sidan har vi samlat svaren på några av de mest vanligt förekommande frågor som vi får.
Hittar du inte svaret du söker, vänligen kontakta vår kundtjänst för vidare hjälp!
Var hittar jag information på hemsidan vid eventuell förändring för evenemanget jag har köpt biljett till?
Om ett evenemang har blivit framflyttat till ett nytt datum och/eller fått en ny spelplats publicerar vi information om det så fort vi kan på evenemangets sida där biljetter säljs. Evenemang som har blivit inställda finns samlade i en lista på följande länk: https://biljettnu.se/installda-evenemang/
Jag har köpt biljetter men fick ingen bekräftelse.
Det kan vara så att du råkade ange fel e-postadress eller att bekräftelsen har hamnat i skräpposten. Kolla gärna i skräpposten eller kontakta kundtjänst så skickar de om bekräftelsen via e-post.
När får jag mina biljetter?
Vi arbetar för fullt för att leverera alla biljetter så snart som möjligt. De biljetterna som vi säljer till våra kunder är biljetter vi har i lager och biljetter som vi köpt och betalat men ännu inte fått levererade. Vi jobbar med många olika evenemang och fokuserar mest på evenemang som ligger närmast i tiden och skriver därför tydligt våra leveransvillkor på hemsidan för att kunden ska slippa oroa sig.
Varför ska jag registrera mig för att köpa biljetter?
Det är viktigt vid nät- och postorderhandel att man lämnar namn, adress, telefonnummer och e-postadress för att kundtjänst ska kunna kontakta beställaren vid frågor angående ordern och naturligtvis för att ordern ska kunna skickas ut till beställaren! Dina uppgifter lämnas inte till andra företag förutom till säkra banker och betalväxlar om det är några frågetecken kring din betalning.
Hur kan ni ha biljetter när arrangören påstår att konserten är utsåld?
Biljett Nu är en biljettförmedling. Vår personal köper, byter och säljer biljetter som redan är ute på marknaden. Vi köper av företag och sponsorer som av någon anledning inte kan gå på det aktuella evenemanget och direkt från arrangören. Dessutom är det många som kommer till oss för att sälja biljetter vilket är tryggt, snabbt ock enkelt.
Är biljetterna äkta?
Ja, biljetter som passerat Biljett Nu:s kontroll är originalbiljetter! Skulle något fel uppstå, vänligen skicka ett e-postmeddelande till info@hassesevenemangsbiljetter.se
Kan jag reservera biljetter per telefon eller e-post?
Det är mycket attraktiva biljetter till föränderliga marknadspriser och säljs därför mot direktbetalning via biljettnu.se.
Vi är 2 personer, får vi automatiskt sitta bredvid varandra?
Ja, om det inte står singelplats (eller enstaka plats) så blir det platser ihop. Större sällskap kan vid platsbrist delas upp om 2, 3 eller 4 personer och så vidare i rad, beroende på hur många biljetter det gäller. Vid beställning av två biljetter (ej uttryckligen benämnda singelplatser) får ni alltid sitta ihop. Vid köp av singelplatser får man alltid spridda platser.
Jag har köpt en ståplatsbiljett till det evenemang mina kompisar har sittplatser till, kan jag byta in min biljett på Biljett Nu så att vi får sitta tillsammans?
Om vi har möjlighet hjälper vi gärna till så att ni får sitta tillsammans! För byte får du kontakta kundtjänst via e-post.
Varför står det ett annat namn på biljetter?
När du köper biljetter i andra hand innebär det att man inte får sitt namn på biljetten. Skälet till detta är att original biljetter aldrig ändras. Vilket namn som står på biljetten saknar betydelse då biljetten till din konsert är opersonlig.
Hur vet jag vilka platser som är bästa eller bra sittplatser?
Vi är ett biljettorg som köper och säljer biljetter i andra hand. Dessa biljetter är antingen fysiska biljetter som finns på lager nu eller betalda leveranser som vi väntar in. Därför har vi ingen funktion där man får välja eller se sina platser innan man har fått dem. Men ibland kan man kontakta kundtjänst via e-post och få veta vad som finns på lager för omedelbar leverans.
Tack för att du tog dig tid att läsa.
HAR DU INTE FÅTT SVAR PÅ DIN FRÅGA?
Vi är behjälpliga via e-post: